19. lokakuuta 2016

#elänmusiikille

Musiikki aiheuttaa ihmisissä tuntemuksia. Nyt haetaan hyvää fiilistä! 
Teksti on täynnä linkkejä eri biiseihin, mutta lukiessasi tätä niin kuuntele mun tän hetken lempparia: 
Uptown Funk

Itselleni musiikki on tosi lähellä sydäntä (sitä kuvaa myös nuottiavain-tatuointi sydämen kohdalla). Oikeesti voin sanoa rehellisesti et ilman musiikkia en olis elossa - ei siitä sen enempää, en haluu masistella tähänMikallekin musiikki on iso osa elämää - se luukuttaa youtubesta aika ahkerasti kaikkee ja ettii koko ajan uusia villityksiä. Musiikin avulla voi helposti näyttää tunteita, niin kuuntelemalla kuin tekemällä musiikkia. Mua on aina harmittanu etten itse osaa säveltää, sanoittamista oon kokeillu joskus - runojen muodossa. Pianoo osaan sillee vähän naputella mut kitaraa ois ihana oppia soittaa ees perussointuja et vois säestää itteensä ja fiilistellä :D

Haaveilen siitä et voisin laulaa Mikalle jotain häissä, mut en usko et musta on siihen -
tunteet on varmaan niin pinnassa et vollottaisin vaan! :D 
Eikä kyl Mikakaan aio laulaa mulle, se sano et jos tulee morsiamen ryöstö ja sen pitäis laulaa et saa mut takas niin sille tielle jäisin :D

Ollaan molemmat tosi laajamakuisia musiikin suhteen, minä ehkä vähän kaikkiruokaisempi. RAKASTAN musikaaleja ja oopperoita, niihin Mika ei oikein lämpeä, vaikka muutamiin tälläisiin on suostunut raahata perseensä mukaan :) Mun rakas serkku ja idoli, oopperalaulaja Tero Harjunniemi on ollu "aiheuttamassa" varmaan suuresti tätä mun rakkautta ja ainoo syy miks Mika on varmaa lähteny noihin esityksiin. Ollaan iskän ja siskon kans kierrelty Teron perässä ympäri Suomea eri oopperoissa ja musikaaleissa :) Viimesimmät isot roolit sillä on ollu Oopperan kummituksessa Helsingissä ja Les Miserablesissa Tampereella ja viime syksynä siltä ilmesty oma levykin. Kyllä Mikakin klassisesta tykkää, enemmän lähinnä elokuvien soundtrackeistä. Mulla soi päässä koko ajan jotain biisejä, ikäänkuin elämäni soundtrack <3

Mulle sanoitukset on tosi tärkeet, haluun et musiikissa olis jotain sanomaakin - toisaalta, 
jos laulajan ääni on tosi namia korville niin sit menis varmaan kauppalistakin laulettuna :DD
Itsekin harrastan laulamista, oon koko ikäni ja tuun harrastaan koko ikäni. Oon ollu koko ikäni kuorossa, ja muutaman vuoden vetäny karaokeekin lähikuppiloissa Tampereella ja Lahdessa. Oon ihan ok laulamaan, joskus kun on enemmän harrastanu niin olis varmaan ollu Idols-kamaakin - tosin lookki ei ehkä oo ollu mikään popstara. Kyl se olis kiva luoda uraa laulajana, mut en mä niin laadukas oo et se oikeesti onnistuis. 

Meille vaikeuksia on tuottanut juurikin häiden musiikit niiltä osin et mikkä ne biisit on joilla on oikeesti väliä. Kirkkoon sisään-ulosmusiikit ja serkkuni laulaa jotain kirkossa kans, sit on sisääntulomusiikki juhlapaikalle, tietenkin häävalssi ja minä haluan father-daughter-dancen eli sekin biisi pitää keksii..

Kirkon sisäänmarssimusiikki on Mendelssohnin Häämarssi - se vaan on se perinteinen josta tulee hääfiilis, ensimmäinen biisi joka alkaa soida päässä kun ajatteleekin häitä. 
Uloskävelymusiikki kirkosta olis kiva olla erilaisempi, ja jostain leffasta/tv-sarjasta/pelistä (tää teema saattaa näkyä häissä muutenkin). Ehdotuksia otetaan ilolla vastaan jos tulee mieleen jotain!!! Pohdinnan alla on:
Game of Thronesin tunnari - uruilla, jos kanttori suostuu opetteleen 
- Ride of the Valkyries elokuvasta Ilmestyskirja.Nyt, tää tulis ihan levyltä.
Vaikka täs nyt on vaan kaks vaihtoehtoo niin välttämättä ei silti oo kumpikaan näistä :D 
Sisääntulomusiikki juhlapaikalle pitäis olla joku ehkä vähän humoristinen! 
Toisaalta jos olis musiikkien suhteen tommonen teemameininki niin Imperial March Star Warsista vois olla hauska :D 

Häävalssiks ollaan mietitty Jon Haren Narcissusta, sanat on niin kauniit, mut en tiiä onko tää liian surullinen häävalssiks. Mitä mieltä sinä oot? Tää on pelistä Cannon Fodder - Mika on pelaillu tätä enemmänkin joskus, tosi vanha Amigan peli. Se itse ehdotti tätä, silläkin olis ihan sika hyvä biisi häävalssiks kun kerran sulhanen ehdotti <3 

I touched your hand and felt your softness
And in your eyes the light shone gently in the darkness
Did I really see you clearly?
The golden rapture that I knew when you were near me
I need you there, but now you’ve gone away
Didn’t know that you could mean so much to me
Didn’t know that you could be someone with me
But looking back I see what I was meant to see
I gazed at my reflection in your eyes
And as you left I felt your shadow
It wouldn’t leave me, saying see you in tomorrow
It whispered "We could last forever"
But in the bliss of crying silently - "together"
And when the world is dark my mind is filled with you

Muita häätansseja vois olla esimerkiks Twilightista Christina Perrin A Thousand Years
tää olis mun mielestä ollu ihana häävalssiks mut Mika ei lämmenny - en tiiä johtuuko sen ihme inhosta Twilightia kohtaan:D Onneks koko hääpäivän soittolistalle voi ujuttaa vaikka mitä ihanaa mut muutamia merkittävämpiä biisejä olis kiva saada oikeesti soimaan johonkin.. Alicia Keysin No one -biisin sanat sopis meille tosi hyvin..

I just want you close
Where you can stay forever

You can be sure
That it will only get better

You and me together
Through the days and nights

I don't worry 'cause
Everything's going to be alright
People keep talking they can say what they like
But all I know is everything's going to be alright

No one, no one, no one
Can get in the way of what I'm feeling

No one, no one, no one
Can get in the way of what I feel for you, you, you
Can get in the way of what I feel for you

When the rain is pouring down
And my heart is hurting

You will always be around
This I know for certain
You and me together
Through the days and nights

I don't worry 'cause
Everything's going to be alright.....

....I know some people search the world
To find something like what we have

I know people will try try to divide something so real
So til the end of time I'm telling you there is no one


Ja LeAnn Rimesin How do I live - tippa tulee linssiin väkisinkin.. Okei, kaikki tämmöset rakkausbiisit on nii lälläreitä et oikeesti kyyneleet valuu, oon semmonen itkupilli herkistelijä :D tosin tää on sukuvika, ainakin iskältä peritty :D

How do I, Get through one night without you?
If I had to live without you,
What kind of life would that be?
I need you in my arms, need you to hold,
You're my world, my heart, my soul,
If you ever leave,
Baby you would take away everything good in my life,
And tell me now
How do I live without you?
I want to know,
How do I breathe without you?
If you ever go,
How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh how do I live?
Without you,
There'd be no sun in my sky,
There would be no love in my life,
There'd be no world left for me.
And I, Baby I don't know what I would do,
I'd be lost if I lost you,
If you ever leave,
Baby you would take away everything real in my life.....
....Please tell me baby,
How do I go on?
If you ever leave,
Baby you would take away everything,
I need you with me,
Baby don't you know that you're everything,
Good in my life?

Ollaan aika huonoja kuunteleen kotimaista musaa, jos ei lasketa mun "rakkautta" iskelmään, joka on tullu ku kotioloissa on kuunneltu aika paljon iskelmää ku oon asunu himas.
Parhaimpia suomenkielisiä rakkausbiisejä joita oon ujutellu meijän soittolistaan on:
Anne Mattila - Sun kätes hiipii (tää on kyl coveri mut waevah)
Tyttö sinä olet tähti - Pidä musta kii tää on ollu mun fiilistely biisi jonka oon muutamaan otteeseen lähettäny Mikalle linkkinä ku ollaan oltu "erossa" ja mun heikkoina hetkinä oon kuunnellu tätä ja saanu tästä voimaa <3 Nytkin soi taustalla ja vollotan <3

Pidä musta kii,
älä päästä koskaan.
Vihdoin suhun törmäsin.
Mä löysin sut, mä löysin sut.
Kauan sua odotin.
Sä löysit mut, sä löysit mut.
Olet totta vihdoinkin.
Nyt kun olet siinä,
Jääthän vielä vähän.

Isä-tytär-tanssiin oon aatellu Miley Cyrusin When I look at You elokuvasta Last Song. 
Tää on ollu mulle semmonen biisi et kun kuuntelen niin ajattelen mun ja iskän suhdetta. 
Oon niin isin tyttö ku vaan voi olla, ja siks tää on mulle tosi tärkee et häissä on toi tanssi!
Everybody needs inspiration
Everybody needs a song
A beautiful melody, when the night's so long
'Cause there is no guarantee, that this life is easy
Yeah, when my world is falling apart
When there's no, light to break up the dark
That's when I, I, I look at you
When the waves are flooding the shore
And I can't find my way home anymore
That's when I, I, I look at you
When I look at you, I see forgiveness, I see the truth
You love me for who I am like the stars hold the moon
Right there where they belong
And I know I'm not alone
You appear just like a dream to me
Just like kaleidoscope colors that cover me
All I need, every breath that I breathe
Don't you know, you're beautiful


Blogissa on erikseen oma sivu häiden musiikeille, 
yritän päivitellä sitä sen mukaan ku keksin meijän soittolistoihin biisejä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

mielipiteitä otetaan ilolla vastaan! kommentoikaa jos vaan tulee jotain mieleen <3